En dan is nóg een akkefietje. Mijn fiets loopt aan. Het is alsof-ie constant op de rem staat en ik in de zwaarste versnelling rijd. Er is geen beweging in de versnelling, die is waarschijnlijk bevroren. Als je dan met 16 graden vorst moet gaan fietsen, op de rem en in de zwaarste versnelling tegen de snijdende wind in, dat is niet fijn.
'Ik heb nog een akkefietje', meld ik bij het welterustentelefoontje aan Bobby, die sinds enige jaren de hoeder is van mijn fiets en er faliekant op tegen is dat ik naar een fietsenmaker ga. 'Er is iets met mijn fiets.' 'O ja', zegt hij, 'dat had M. verteld. Dat was ik vergeten je te zeggen.'
Dus nu ik toch bij de Garage geweest ben dan kan er ook nog wel een bezoek aan Mr. Bike bij. Aan de Molukkenstraat. Niet de straat met de meest klantvriendelijke bedrijven, maar wel dichtbij. Je hoopt natuurlijk dat ze het probleem stante pede oplossen, uit pure menslievend- en klantvriendelijkheid, maar ook de Mr. Bike heeft zijn Systeem. Een Engelsman stelt vast dat de rem stuk is en de remkabel gebroken. Morgen halen. Aààh, zeg ik, kan het niet nú? Straks? De Engelsman strijkt met de hand over zijn Engelse hart. Remmen 17,95 euro, remkabels 17,50 euro, arbeidsloon 5,-.
Deze middag ben ik in een klap 323 euro kwijt aan alledaagse transportkosten.
Dus nu ik toch bij de Garage geweest ben dan kan er ook nog wel een bezoek aan Mr. Bike bij. Aan de Molukkenstraat. Niet de straat met de meest klantvriendelijke bedrijven, maar wel dichtbij. Je hoopt natuurlijk dat ze het probleem stante pede oplossen, uit pure menslievend- en klantvriendelijkheid, maar ook de Mr. Bike heeft zijn Systeem. Een Engelsman stelt vast dat de rem stuk is en de remkabel gebroken. Morgen halen. Aààh, zeg ik, kan het niet nú? Straks? De Engelsman strijkt met de hand over zijn Engelse hart. Remmen 17,95 euro, remkabels 17,50 euro, arbeidsloon 5,-.
Deze middag ben ik in een klap 323 euro kwijt aan alledaagse transportkosten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten