De achterruitverwarming is gerepareerd. Volgens de Garage waren er twee stekkers verbrand/gesmolten. Omstandig legt hij uit dat mannetje-vrouwtje-stekkers waren, waarbij hij voor de zekerheid de vorm nog even uittekent, waarbij het mannetje in het vrouwtje steekt voor zover u dat nog niet begreep.
Die beide stekkers waren verbrand/gesmolten. Waarbij ik mij dan geen uitslaande brand moet voorstellen, zegt hij, maar meer hitte. En het was heel ingewikkeld geweest om het allemaal te repareren, dat ik niet denk dat het eenvoudig was. Ik ben weer vergeten aantekeningen te maken, maar het komt erop neer dat er allemaal kluwens snoeren onder het dashboard zitten en wordt daar als garagist maar eens wijs uit. Ik denk dat de lange uitleg ditmaal moet verklaren waarom de reparatie 291 euro bedraagt. Enfin.
Winterbanden. Ik vertel over de grote slippartij van afgelopen vrijdag. Hij weet alles over slippen en winterbanden en rijdt al járen winterbanden. Het komt, zegt hij, dat de profielen van je banden bij sneeuw en ijzel en pekel helemaal dichtslibben en bevriezen en zelf een ijsbaan worden. En als je remt, wat iedereen uit reflex doet, dan is het einde daar. Inderdaad, winterbanden, daar gebeurt dat niet mee. Winterbanden zijn van een ander rubber en hebben een ander profiel.
Winterbanden voor mijn bolide zijn heel special en kosten ca 150 er stuk. Opslaan van de zomer- danwel winterbanden kost 40 euro. Dus voor ca 640 euro ben je veilig. Nú zijn de winterbanden van mijn bolide niet meer te krijgen, want de meeste winterbanden gaan naar Duitsland en Oostenrijk. Begin oktober kan ik bellen voor een afspraak. Afstand houden en niet remmen, dat is zijn devies.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten