Het was 10 oktober dat mijn brilmontuur kapot ging en ik naar de firma Eyes+More. Dat is een Nederlandse firma met hippe tamelijk goedkope brillen. Totdat de bril (het montuur) stuk ging was ik best tevreden.
Mijn montuur in de categorie randloze brillen voerde n ze inmiddels niet meer, maar wel iets vergelijkbaars. Maar dat ze die glazen van mij even ter plekke in dat montuur konden schroeven? Nee! Dat moest gebeuren op het Hoofdkantoor. Twee weken moest dat duren. Vier schroefjes. Ik zou bericht krijgen.
Drie weken later belde ik om te vragen hoe het zat. Haar collega had mij niet correct voorgelicht, zei de dienstdoende verkoopster. Bij zo'n randloze bril (vier schroefjes en moertjes, hè?) duurde dat víer weken. Inmiddels is het al zes weken.
Ik bel maar weer eens. Inderdaad héél raar, zegt Ricky, weet het ook niet, ik ga het hoofdkantoor bellen en ik bel u meteen terug, zegt hij. Niet dus.
Ik sta net op het púnt om u te bellen, reageert Ricky als ik weer bel. Want eh... het komt er op neer dat de bril kwijt is. En hij is niet ingescand, dus we kunnen geen track and trace doen. Het is echt héél vervelend. Het gebeurt maar één op de tien keer. Dat ú dat nou moet overkomen. Maar misschien komt ie nog boven water. Dat gebeurt wel eens. Kunt u nog tot volgende week wachten? Overmorgen, vraag ik. Vrijdag? Zaterdag. Nee vólgende week. En dan krijg ik een nieuwe montuur en nieuwe glazen, en een nieuwe oogmeting? Ja, zegt hij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten