Wij hebben een ja/nee sticker op de brievenbus. Ja: wel huis-aan-huisbladen en nee: geen folders. Vandaag krijgen we ineens een raar blad City in de bus met vier pagina’s plaatselijk onzinnieuws en dan 20 pagina’s schreeuwerige advertenties van Kruidvat, Dirk en Hornbach. Wat een truc! Een fake huis-aan-huisblad zodat we die reclamefolders tóch in de bus krijgen. Ik ben gelijk weer woedend. Welke onverlaat zit hier achter?
Het concept City is nieuw, een initiatief van Sjuul Paradijs, de oud-hoofdredacteur van De Telegraaf. Ze zetten dat uit in steden waar een stickerbeleid is voor brievenbussen met betrekking tot reclamefolders. Blijkbaar is dat gemeentebeleid. Nooit geweten. Er zijn namelijk heel veel burgers die reclamefolders niet op prijs stellen en dat kunnen ze dan tegenhouden met nee/nee of ja/nee-stickers. Folders mogen alleen in brievenbussen gegooid worden zonder sticker of met ja/ja-stickers.
En daar hebben ze nu dit zogenaamde huis-aan-huisblad op verzonnen. Money makes the world go round. Het blad was al geïntroduceerd in Amsterdam, Haarlem, Den Haag, Tilburg en nu ook Utrecht. Utrecht had het blijkbaar verboden, maar Sjuul Paradijs cs zijn naar de rechter gestapt en nu mag het wel. In het kader van de vrijheid van meningsuiting. Moet ik dan nu een nee/nee sticker gaan halen?
Zo zit het (in Utrecht):
Geen opmerkingen:
Een reactie posten