zaterdag 12 oktober 2013

Gangetje

Aan deze gang ligt mijn celletje, mijn kamer. Die gang loop ik wel zo'n twintig keer per dag op en neer. Als ik buiten mijn cel iets ga doen da  moet ik drie trappen op en neer, dus het is sportief ook, zo'n weekend in een klooster. De cel hier is in zijn genre best chique. We hebben 'n eigen douche en wc op de kamer, 'n enorme verwarmingsbuis en sluitende ramen. Een groot bureau, een bureau-/bedlampje, een leesstoel.

Paul heeft ons uitgenodigd na te denken over leven met hart en ziel, over het pad dat je gegaan bent om hier te komen. Ik weet dat niet zo, ik teken of lig naar mooie koormuziek te luisteren. Straks gaat Claar een meditatie met ons doen. Wie wil. Waar Paul ons voorleest uit het boek 'Ommekeer' van Bernardus van Clairvaux leest Claar voor uit 'Verhaaltjes voor het slapen gaan' van Toon Tellegen en Thich Nhat Hahn. Zij zijn al vele decennia een echtpaar. Twee geloven op een kussen, dat kan best.

Geen opmerkingen: