zondag 27 oktober 2013

Te Maassluis

'Maassluis is het nieuwe Emmen hè?' zegt Hani501. Dat is een mooie constatering. Natuurlijk heb ik geen levenslange herinneringen aan Maassluis, ik kom hier pas zes jaar, maar toch. Veel verder dan Schoonmama's huis en het loopje naar het Havenhoofd en weerom doe ik eigenlijk nooit, maar ook dat schept een band.

We vieren Schoonmama's verjaardag met taart en chips en pizza. Allemaal verboden eten, maar vandaag doe ik maar eens mee. Ze krijgt vier dikke  spannende boeken cadeau: genoeg voor vele vele lange winteravonden. Aan haar zal het niet liggen dat het niet goed gaat met de boekhandel.

Als buiten de storm opsteekt en de hele schoonfamilie luid commentaar leverend Studio Sport gaat kijken ga ik naar het Havenhoofd. Wauw. Dat is het betere werk. 't Is dat ik aan de westkant van de haven sta, anders zou ik de veerpont over de Waterweg naar Rozenburg.even genomen hebben. Heen en weer.

Geen opmerkingen: