woensdag 23 oktober 2013

Hoe zat het ook alweer?

Tante Riek en de techniek. Ik kan het echt niet verzinnen met het opslaan van de zomerbanden. Ik weet dat ik er een half jaar geleden mijn hersens gepijnigd heb om het te snappen, waarom het met en zonder velg precies anders moest en hoe dan. Uiteindelijk vond ik een instructief plaatje dat ik dociel opvolgde, maar snappen: ho maar.

Het heeft te maken met luchtvochtigheid en temperatuur of zo'n band goed blijft. Maar in het ene geval móet hij liggen en in het andere geval staan. Als ik het 's nachts bij het welterustentelefoontje aan Bobby vraag, die toch wel over technisch inzicht beschikt, weet hij het ook niet.

Ik zoek maar weer een nieuw plaatje. Mét velg moeten de banden liggen en zonder velg moeten de banden stáán. Ik stel me nu wel voor dat de komende winter het rubber uitdroogt, inzakt en barst.

Geen opmerkingen: