vrijdag 4 juli 2014

My Melancholy Baby

Met Hani501 heb ik het over leuke ideeën. Voor foto's. Tekeningen. Zij heeft iemands gezicht in een schilderij van Madonna geplaatst. Lijkt hsaar leuk: allemaal mensen die ze fotografeert in een klassiek schilderij photoshoppen. Lijkt me ook leuk. Maar het beste om te zien of het werkt is een reeks maken, en als je er zo'n dertig hebt dan zie je of het iets is. 

Dus ga ik op mijn vrije dag maar weer door met mijn nieuwe reeks zangeressen. Vandaag Ella Fitzgerald. Zij is de achtste.

Het leuke van zangeressen tekenen is tegelijkertijd uren naar hun stem en hun muziek luisteren. Vandaag is favoriet 'My Melancholy Baby', een liedje uit 1912. De muziek is van Ernie Burnett, en de tekst van George A. Norton

Come to me, my melancholy baby
Cuddle up and don't be blue
All your fears are foolish fancy, maybe
You know, dear, that I'm in love with you


Every cloud must have a silver lining
Wait until the sun shines through


Cuddle up, my dear
While, I kiss away each tear
Or else, I shall be melancholy too


Every cloud must have a silver lining
Wait until the sun shines through


Please, cuddle up, my dear
While, I kiss away each tear
Or else, I shall be melancholy too



Geen opmerkingen: