vrijdag 18 juli 2014

Nieuws van de dag

Afgrijselijk, door een feestje het gruwelijke nieuws te missen. Pas als ik in de auto zit om een uur of negen en ik Radio 1 aan zet hoor ik van de vliegramp in Oekraïne. De hele dag door. Alle persconferenties.

Ik ga naar Deventer voor overleg, maar ineens lijken onze eigen problemen zo klein. Minimaal. 

Ik klets met een boekhandelaar. Hij is teneergeslagen van het economisch tij. Het zit hem niet mee. 'Onze beroepsgroep ook niet, trouwens', zeg ik. Journalisten, fotografen, creatieven, het stort allemaal in.' 

Maar als ik alles afzet tegen de oorlogen overal in de wereld, als je denkt aan die miljoenen Syriërs op drift in die kapotgeschoten steden, wat hebben we dan een mooi luxe leven. En er is geen garantie dat we dat houden nee. Laten we in godsnaam van de dag genieten. 

Ja, knikt hij, inderdaad. Ik heb zo drie dagen vrij, voor het eerst sinds weken, en daar gaan we heel heel heel erg van genieten. Maar thuis is de televisie met de hele dag extra journaals over de vliegramp.

Geen opmerkingen: