woensdag 9 juli 2014

Stille drinksters

In Trouw een verhaal over en een mooie illustratie van 'stille drinksters'. Voorbeeld van een vrouw die drie liter wijn (vijf flessen) per dag dronk. Werkzaam in de ICT. 

Vrouwen gaan niet gauw maar de Jellinek, schrijft Trouw, daar schamen ze zich voor. Deze vrouw was uiteindelijk toch gegaan, en de hulpverlener (m) had troostvol gezegd: ik ken ze veel erger dan u. Hij had intensieve internettherapie aangeraden en ze had die gevolgd en al twee jaar geen druppel wijn meer gehad. 

Wauw. Ik vond het vorig jaar al zo erg dat ik op feestje of een avondje uit per persoon wel een hele fles wijn kon drinken en daar eigenlijk weinig van merkte. Víjf! 

Sinds 2 januari dit jaar is Stender mijn favoriete drankje. Ik hoor het steeds meer om me heen. Stender.

Geen opmerkingen: