zaterdag 26 juli 2014

Zaandam

Ik wil - als het nodig is - wel eens naar het bedrijventerrein van Zaandam. Daar is de Hornbach, daar is de Vrijbuiter. En altijd als we daarheen gaan begint Bobby te glimmen, want dan kan hij naar Het IJzerhuis, voorheen het Zaans IJzerhuis. Dat is een zaak waarin hij zich helemaal verliest. Op zoek naar koopjes. Na twee keer binnen te zijn geweest heb ik het wel gezien. Het duurt maar twee minuten, bezweert hij mij dan, wat nooit waar is. Dat weten we allebei. Ik heb al vaak voorgesteld dat hij alléén gaat, en oneindig lang, maar dat vindt hij dan weer ongezellig. Alsof het zo gezellig is als ik in de auto zit te wachten. Vandaag komt hij natien minuten terug met een Schraubkralle. Weet u het? 

We gingen dus naar Zaandam om de tent en de duo-gas te halen. De tent weegt 25 kilo. Die kan ik niet tillen. De duo-gas was nu helemaal uitverkocht, maar we mochten het showmodel. 

Geen opmerkingen: