woensdag 28 december 2016

Den Helder

Dagje naar Den Helder. Wat kun je dat toch ver weg vinden. Het ìs ook ver weg, maar je kunt je er overheen zetten. Met de auto is het volgens de TomTom 1.32 uur rijden, wat ik niet geloof, en met het OV van deur tot deur een uur langer.

Omdat het bij het opstaan te Utrecht stikmistig is ga ik toch maar met de trein. Lekker eindeloos muziekjes (her)ontdekken en luisteren. Bij Castricum breekt ook nog eens de hemel open en ga ik een onverwacht stralende dag tegemoet. 

Zus2 en ik lopen naar de dijk, langs de dijk, eindeloos uitzicht op Texel, de veerponten, en naar de haven, het voormalige Marine-terrein, via de nieuwe bibliotheek naar Stadscafé Flow. Wat is Den Helder leuk geworden. Dat hele haventerrein is enorm verhipt. Alleen het gesloten V&D-pand is nog een probleem. 

Den Helder: mag ik vaker doen. Het is máár twee uur met de trein. 

Geen opmerkingen: