dinsdag 20 december 2016

Naar de TV

Op naar Hilversum om twee presentatoren te interviewen. Ik ben een beetje nerveus. Wij hebben bedacht: leuk voor op de cover, maar dan moet het wel een góed interview worden. En een goed interview is een pas de deux, zoals deze twee zelf ook zeggen.

Het is erg leuk om te doen, om op het Mediapark te zijn, om met ze te praten, over het vak van interviewen, over vragen stellen, over antwoorden krijgen, maar als ik thuis ben denk ik: wat hebben ze nu eigenlijk helemaal gezegd? Als een gek ga ik de aantekeningen uitwerken. En dan schrijven. Wel tot 22 uur aan toe. Ik vertel erover tegen Bobby als hij thuiskomt, en die reageert: Is dit zo'n journalisteninterview? Is jouw lezer daar wel in geïnteresseerd? Bien zegt het vanmorgen ook: 'Op zich leest het lekker, maar er blijft erg weinig hangen. Wat zeggen ze nu eigenlijk helemaal...'

Het was een belevenis, maar op de cover komen ze geloof ik niet. 

Geen opmerkingen: