woensdag 21 december 2016

Ooievaars

Wills auto moet winterbanden. Haar auto zit bij dezelfde garage in onderhoud als die van mij. Overvecht. Ik heb de garage via haar. Het hebben van dezelfde garage schept een band. De garage is altijd een belevenis. Vanwege de angst (voor de rekening) en hopelijk een opluchting (over de rekening).

Vanochtend komt ze van Amsterdam op en neer naar Overvecht om de banden te verwisselen. De tijd slaat ze stuk bij mij met koffie. Nieuwe ruitenwissers raden ze aan, die kosten 50 euro. Hm.

Zullen we lopen, vraag ik gauw, voor de tijd voorbij is. Want we wonen weliswaar in een 'krachtwijk', maar de buitengebieden zijn dichtbij prachtig.

En zo loop ik wéér naar Oud-Zuilen. In het weiland aan de Vechtdijk zit een groep ooievaars. Die horen toch in Afrika te zijn nu? Die horen in september en groupe naar het zuiden te vliegen. Wat doen ze te Zuilen? 

Geen opmerkingen: