vrijdag 23 december 2016

Bulbs

Raar aan deze periode is dat iedereen aan iedereen vraagt: wat ga je doen met de Feestdagen? Of iedereen nu zo in het antwoord geïnteresseerd is weet ik niet. Het is common sense om daarom te vragen, en om antwoord te geven. Zowel vóór als ná kerst. Ik vertel het dus maar gewoon, van dag tot dag: 'Soms hebben we wat en soms hebben we niets. We doen het zoals we het altijd doen, ik heb niet zoveel afspraken maar wel wat ideeën.' Enzo. 

Een van de ideeën is om van ons plantsoen een heel klein beetje een plaatselijke Keukenhof te maken. Dus heb ik op de Facebookpagina Niftarlakeplantsoen het voorstel opgeworpen om op 30 december om 11u bij wijze van guerilla gardning gezamenlijk bolletjes te gaan poten. 10 likes heb ik met die oproep gescoord. Geen idee of die mensen ook gaan komen, met een zakje bolletjes en een eigen schepje.

Maar ik heb helemaal geen bolletjes! Bedenk ik. En ze zijn overal al uitverkocht, merk ik. Het bloembollenseizoen is voorbij. Eerst naar Tuincentrum Overvecht, dan naar de Gamma. Maar de bollen zijn opperdepop. Online heb ik wel aanbiedingen gezien, maar aangezien ik de winkelier in de straat wilde steunen kar ik van tuincentrum naar Tuincentrum. Dertig crocussen en 10 narcissen weet  ik nog te bemachtigen. Dan bestel ik toch maar een zak met 150 bolletjes bij Bloembollenkopen.nl. Hoop dat die hier tijdig arriveren.

Geen opmerkingen: