dinsdag 5 juni 2018

Bestelling 2

De productielijn van mijn Galerie is behoorlijk bemoeilijkt sinds mijn laptop overleden is én de printer/scanner naar e reparateur is. Gisteren bevestigde de nieuwe Goudse vriendin dat het mede zo lastig is zonder werk(gever) dat je overal zelf voor moet zorgen op ICT-gebied, terwijl je al die jaren verwend was met een technische dienst die problemen doorgaans binnen een uur oploste. 

War betreft de bestelling van een tekening: de scans die ik heel keurig systematisch had opgeslagen (maar niet in the cloud) zijn vooralsnog kwijt. Misschien komen ze terug. De meeste tekeningen heb ik gelukkig zelf nog. Dus moet ik opnieuw scannen. nu via Bobby’s computer. Hij heeft een HP-printer en die werkt heel anders dan van mijn Canon. High res scannen is moeilijk et vinden en hij waarschuwt er zelfs tegen: 'Niet Doen!' maar ik moet dat, als ik de prent gaat vergroten.

Eerst maar naar de buurtcomputerwinkel. Ik ben blij met een reparateur in de buurt. Hij komt heel betrouwbaar over. Er heeft ook een interviewtje met hem in het buurtsufferdje gestaan. Wat zal ik kopen? Ik had een 15-inch scherm en dat vond ik fijn, dus we kiezen uit zijn 15-inch schermen. Het wordt een HP Probook. Hij gaat er Windows 10 op zetten en proberen mijn Mozilla Thunderbird-mail te exporteren en importeren. ‘Dat is heel moeilijk’, zegt hij. Afhankelijk van hoe lang dat duurt is de nieuwe laptop vandaag of morgen klaar, belooft hij.

Tussen Bobby en mij is het ook een uitdaging dat ik steeds op zijn computer zit als hij erop wil. Of andersom. Maar natuurlijk gunt hij mij mijn handeltje in prints. Het is heel érg, hoe buitensporig veel tijd ik ook kwijt ben aan deze tweede bestelling. Zo fiets ik weer met de USB-stick naar de Printerette in de Voorstraat alwaar van de scan een print gemaakt. Pietsje bijgesneden, in het kokertje gedraaid en wachten op de betaling. Die is om 16 uur binnen, kokertje geadresseerd, drie postzegels erop, naar de brievenbus. Nu maar hopen dat de dame blij is!

Geen opmerkingen: