maandag 11 juni 2018

Varen

Marg had twee enorme zilvervarens in haar kamer. Ze had een ruime niet zo volle woonkamer en ze stonden er fantastisch weelderig. Welkom. Goeie sfeer. Ik prees Marg daar regelmatig om. Zodoende dat ik er een toebedeeld kreeg uit haar nalatenschap. Ik had het nog voorzichtig geprobeerd tegen te houden, maar dat gong niet. Marg vond het fijn om in wat spulletjes door te leven na haar dood. Dus toen haar zus belde of ik de varen kon ophalen zei ik natuurlijk ja. Het werd in mijn kapelletje op de kast. Maar kijk nou zelf, dat past toch niet? 

Hani501 appt of ik misschien een mooie hangplant weet. ‘Wéét?!?Ik hèb er een, en die mag je hebben. Ik koop een nieuwe verse kleinere en dan leeft ze bij mij in de kleinere varen voort. Maar bij nader inzien vindt Hani501 ‘m eigenlijk ook wel erg groot. Ze wilde een hangplant. 'Te laat!' zeg ik. Ik ga hem gelijk naar Friesland brengen. Want weg is weg. 

Ondertussen voel ik me een enorme verrader dat ik Margs varen weg doe. Wat kan men met zoiets in haar maag zitten! 

Geen opmerkingen: