zaterdag 16 juni 2018

Krulsla

Niet dat u er erg over in zit, denk ik, maar na al mijn alarmerende berichten over mijn mislukkende moestuin in Oud-Zuilen wil ik toch graag even laten zien dat ik hem nu toch enigszins onder controle heb. Ik doe minstens drie keer per week gieteren en onkruid wieden. 

De tijd van het niet-vergeten-te-oogsten is weer begonnen. Om de dag een courgette en de enorme kroppen (krul)sla  die - als je een paar dagen talmt omdat je geen krulsla nodig hebt - nóg enormer worden. Wil een halve krop krulsla, vraag ik aan Zus3. Alleen als-ie kléin is, zegt ze. Krijgt ze eenderde krop.

De spruiten staan er nu ook in en vandaag koop ik bij Vechtweelde zes plantjes bleekselderij die ik alleen al omdat de kleur van de blaadjes zo anders is zo leuk vind. Die kweek ik eerst in de achtertuin een beetje op. Op de ‘kweekplank’ staat nu paksoi, Chinese kool en bleekselderij.

De moestuin in wording:

Geen opmerkingen: