zaterdag 2 juni 2018

Boogschieten

De eerste zaterdag in juni hebben we familiedag. Dit jaar is het diep in het Dwingelerveld (Drenthe) bij de firma Taribush. Wat is de Familiedag toch een leuke traditie. En dat ik dat leuk zou vinden, dat had ik vroeger toch ook nooit verwacht. We doen dit sinds Mutti van ons is heengegaan. Van de erfenis hebben we een bedrag gereserveerd en daar kunnen we nog enige  jaren de Familiedag van bekostigen. De Geschwister krijgen steeds weer nieuwe kleinkinderen - voor mij zijn dat dus achternichtjes en -neefjes. Op mijn telefoon heb ik sindsdien een document met hun namen en geboortejaren, want het is op afstand nauwelijks bij te benen. De achterneefjes en -nichtjes zijn van die karakters die je ziet ontluiken en uitbotten. 

Bij de familiedag horen ook familiedag-activiteiten, die niet te moeilijk zijn voor alle leeftijden. Een van de activiteiten vandaag is boogschieten. Niemand van ons heeft het ooit gedaan dus na de instructie is het afwachten wie er gevoel voor heeft en wie niet. Iedereen mag drie pijlen schieten. Ik heb niet echt talent, verwacht ik, maar ik vind het érg leuk. Graag had ik minstens tien keer geschoten en serieuze instructies op individuele instructies gehad, zodat ik een idee had of het gevoel aanwezig zou kunnen zijn. Dan kon ik gaan boogschieten in mijn achtertuin. Maar dat lijkt niemand een goed idee. In verband met de buren.

Geen opmerkingen: