donderdag 7 februari 2019

Modern reizen

Ik ga met Hani501 city-tripje maken. Al wéken geleden hebben we geboekt en ik heb toen allerlei digitale tools ontvangen waar ik nooit naar gekeken heb. Op mijn  verzoek hebben we de goedkoopste trein gekozen: €21. Die staat in de NS Internationaal-app in mijn telefoon. De route voert van Utrecht via Den Bosch (overstappen) en Breda (overstappen) naar Brussel Midi. Met deze code die in de app staat moet je door de poortjes. Ik maak me alweer druk dat dat vast niet lukt. Maar het lukt en dan zijn we ineens internationale reizigers, daar midden op Utrecht Centraal. In de trein van Breda naar Brussel wordt in het Vlaams, Frans en Engels omgeroepen dat de reiziger in de Belgische trein een gewóón kaartje nodig heeft. Er is ook geen WiFi in de Belgische trein. Back to normal.

Geen opmerkingen: