donderdag 11 maart 2021

De dames

Het stormt nogal vandaag. Voor de dames die ik vandaag vervoer is daardoor de rit extra spannend. Een mevrouw moet naar de fysio aan de Amsterdamsestraatweg en gaat dan snel even naar de bakker, want de Boni heeft geen lekker brood. De Boni haalt ze nog net met haar rollator, dat is zo 500 meter, maar de fysio en de bakker zijn echt te ver. Er zijn wel mensen die lekker brood voor haar willen halen maar ze wil niet afhankelijk zijn. 

Een andere mevrouw moet voor controle naar de tandarts. Zij is zo slecht ter been dat je hart breekt. Haar vriendin helpt haar met alles. Zo toegewijd! Ze blijken een tijdje geleden samen te zijn gaan wonen. ‘Ik heb een grote flat’, vertelt ze, ‘en mijn zoon zei: ‘Mama, waarom gaan Corrie en jij niet samenwonen?’ En dat hebben ze gedaan. ‘Allebei hebben we €400 euro moeten inleveren op de AOW.’ Maar Corrie kan nu bijna geen voet meer voor de andere zetten. 

En dan heb ik nog een mevrouw die haar wekelijkse boodschappen gaat doen in winkelcentrum De Gaard. 

De dames die ik vervoer zijn allemaal ver boven de tachtig en ingeënt of bijna ingeënt. En wat blijmoediger dan eerst. 

Geen opmerkingen: