dinsdag 2 maart 2021

Ommetje

Ik wil zo graag weer eens naar Zus4 in MeckPom en ik had bedacht: ik gá gewoon, wie houdt me tegen, maar als je dan toch even de regels leest dan mag het echt niet. Je moet je registreren, melden, test resultaten, quarantaines, in Duitsland zijn ook de huisjesparken dicht, vakantie is verboden. Alleen familiebezoek is beperkt toegestaan maar dan gaat het alleen over ouders en kinderen en grensverkeer. En Utrecht-MeckPom kun je echt geen grensverkeer noemen. Dus wachten we maar weer even en houden we ons op de been met weer een ommetje dichtbij huis.

Reenske wil wel mee op ommetje en omdat zij geen auto heeft graag in de buurt van Amsterdam. En zo vinden we een nieuw nog nooit ontdekt parkbos: het Diemerbos, in de oksel van de A1 en de A9. Ik herinner me nog dat het aangelegd werd in de jaren negentig, dat zag je vanaf de snelweg, en dat ik dan meewarig dacht: wie gaat daar nu lopen, en nu is het 25 jaar verder en blijkt het een heel leuk bos, een soort Amsterdamse Bos. En met die snelwegen valt het best mee. De A9 door de Bijlmer is inmiddels overtunneld, een kilometers lange tunnel, dus daar kan ik ook eens gaan kijken.

Geen opmerkingen: