maandag 29 maart 2021

Zomertortel

In een plaatselijk blaadje voor de beginnende Texel-bezoeker staat een stuk over de zomertortel, een duif die in vroeger tijden hier veel voorkwam en nu bijna niet meer. Hij is nog mooier dan de gewone tortelduif. Ik kan hier in dit huisje mijn rijke Lucie-techniek niet toepassen dus het tekenen moet uit de losse pols. 

De tortelduif woont in parken en aan bosranden. Hij/zij is de enige duif die niet ‘s winters hier overblijft. Hij overwintert in West Afrika. En onderweg daar naar toe rond de Middellandse Zee schieten ze ze. Dat u het weet.

Ik heb al eens eerder tortelduiven getekend, realiseer ik me, nadat ik ze regelmatig op ons schuurtje zag. Schaars op Texel, maar wel te Zuilen. https://www.lucietheodora.com/vogels?pgid=irkoleaa-0ffb72fc-85da-4b20-86dd-27807ea76e60

Geen opmerkingen: