woensdag 17 maart 2021

Schmerz

Keuzestress. Hoe druk kun je het hebben in je baanloze bestaan. Wat wel en niet doen? 
- Bobby vraagt of ik 'even' zijn schilderijen (nog van zijn lieve moedertje) naar zijn werk wil brengen en adviseren bij het ophangen. 
- Stemmen. 
- Boodschappen.
- Bloemen. 
- De werkster.
- Theevisite bij Zus3 die Geburtstag heeft.
- Oefenen en voorbereiden voor twéé koorrepetities.
- Koken.
- Boek lezen voor Museumkijker.

Twee weken geleden had ik de dames van het koorbestuur gemeld dat ik even afhaak bij het Zoom-zingen, omdat onze dirigente er echt geen talent voor heeft. Ze blijken het helemaal met mij eens, en hebben er iets op bedacht. De nieuwe voorzitster gaat vanavond naar de dirigente toe en gaat opnamen maken met de dirigente live aan de piano. Vanwege de avondklok (die vanavond vanwege de verkiezingen helemaal niet blijkt te gelden) beginnen ze al om 19u!! 

Dan heb ik vanavond ineens twéé zoom-oefeningen. Van 19-20.30u ons koor en van 20-21u Matthäus-Zoomzingen en zingen we onder andere 'O Schmertz'.  Ik heb  nog niets geoefend en ik zou koken en vanavond komt misschien Hans. Hoe druk kun je het hebben. Misschien moet ik beide digitale koorbijeenkomsten maar afblazen. Wat een rust zou dat geven. En alleen op de bank naar de verkiezingsuitslagen kijken.

Geen opmerkingen: