dinsdag 29 maart 2022

Troost eten

Slaap de hele dag. Om 16.15u word ik wakker . Ik had mee gezuld naar Auntie in Rotterdam, maar dat zit er even niet in. Bobby had op mijn verzoek geruild met Hugo, die eens per twee weken op dinsdag Auntie bezoekt. Dan is er klassieke muziek in haar tehuis. Op een groot scherm worden klassieke nummers uit tv-programma’s gepresenteerd en een dame kletst het aan elkaar. Bij bijvoorbeeld het Slavenkoor zingen alle ouderen uitbundig mee. Helaas moet ik dit missen. 

Als hij terugkomt vraagt hij of ik al wat eten wil en zo ja, wat dan. Mijn lievelingseten als ik ziek ben is vissticks, appelmoes en een gekookte aardappel. Appelmoes liefst zelfgemaakt en anders uit een potje maar biologisch en zonder suiker. Hij kan zich niet voorstellen dat dit mijn lievelingsmaaltje is en stelt allemaal andere dingen voor, maar nee, dit is wat ik wil. Hij verzint er een tweede aardappel en erwtjes bij, zodat het Engels eten is. 

Ik weet niet of ik dit eten vroeger kreeg als ik ziek was. Ik denk het. Lekker troostrijk.

Geen opmerkingen: