vrijdag 4 maart 2022

Wennen

Het is wel even wennen. Het gastenverblijf is heel koud, en ‘s nachts vriest het. Ik denk dat er niet zoveel gasten zijn geweest de laatste tijd en dat ze het dan niet verwarmen. De verwarming op de kamers is wel warm, maar het lijkt wel alsof alle warmte door de koude muren opgeslokt wordt. Kopjes thee en koffie zijn nog troostrijker dan anders. Het is heel erg afkicken van het oorlogsnieuws. Af en toe kijk ik nog even op Nu.nl maar die app loopt steeds vast. Wel krijg ik mee dat een grote kerncentrale is veroverd door de Russen. 

Nu luister ik maar naar Oekraïense religieuze muziek, die ik thuis gedownload had. Prachtige treurige muziek. Áls deze monniken van het Pechersk Klooster te Kiev nog in hun klooster zitten, zouden ze dan nog zingen?

Zoals elke keer in het klooster begin ik ook ditmaal met mandala’s kleuren. Het rare is dat de kleuren veel te licht zijn voor de staat van de wereld. Misschien moet ik met zwart gaan werken.




Geen opmerkingen: