maandag 8 juli 2019

Mijn bijzondere week met...

Deze drie ziekteweken moeten maar anders ingericht dan anders. Laat ik ze beschouwen als een uitnodiging voor iets onverwachts. Ik neem weer een abonnement op Cineville. Dan kan ik oneindig overdag naar de film. Eerst onderzoeken hoe je er met de bus komt en eigenlijk valt dat heel erg mee. Je kunt zelfs met de trein.

Om 15.15u draait in het Louis Hartlooper de film ‘Mijn bijzonder Rare Week met Tess’. Geen idee wat dat is maar dat wordt de verrassing. Het blijkt een erg leuke familiefilm. Naar een kinderboek van Anna Woltz. Zij is een veelbekroond jeugdboekenauteur die dit jaar het Kinderboekenweekgeschenk schrijft. Ja dat heb ik opgezocht, zulke dingen weet ik tegenwoordig niet meer. Er zitten zo op zo'n maandagmiddag vooral dames-op-leeftijd in de zaal. en ook een clubje jongedames. Eén man. En een grootmoeder met kleinzoon. 

Een jongetje Sam is met zijn ouders en zijn broer een week in een huisje op Terschelling. Hij is bang dat hij als jongste van het gezin als laatste overlijdt en gaat deze week oefenen in alleen zijn Alleenheidstraining. Maar dan komt hij het Terschellinger meisje Tess tegen, een beetje een raar meisje maar erg intens en intrigerend. Ze leeft samen met haar moeder die dokters-assistente is bij de huisarts, en geen vader. En Tess heeft haar biologische vader opgespoord. Leuk om te zien hoe die beide ‘bijzondere’ kinderen bevriend raken, alle wonderlijke gedrag ten spijt. 

Het is spannend en lief en onvoorspelbaar en uiteindelijk ongelofelijk feel good. Echt goed.


Geen opmerkingen: