maandag 1 juli 2019

National Health Service

En op onze eennalaatste vakantiedag te Schotland maak ik kennis met de - gratis - gezondheidszorg in de UK. En ik typ nu met mijn linker duim. Veel tekst zal er de komende tijd vrees ik niet uit mij vloeien. Ik heb mijn rechter pols/arm gebroken. Het is heel pijnlijk en heel lastig. Bij het afbreken van de tent in de storm ben ik achterover gevallen en ben ik op mijn rechter pols terecht gekomen. Au! Ik schreeuwde het uit en wist meteen; Dit is goed mis. Met de Engelse damesbuurtjes en in de flapperende wind heeft Bobby de tent afgebroken en in de auto gepropt. En toen anderhalf uur over die one track roads rijden naar het ziekenhuis te Mull, dat toevallig dicht bij de ferry staat. Maar daar doen ze geen röntgen.  Dus op de ferry naar Oban naar het ziekenhuis. Omdat het zondag is moet de röntgenlaborante speciaal worden opgeroepen. En ja hoor: gebroken en niet zo zuinig ook. Ze doen er voorlopig gips om maar het moet geopereerd worden. Dat kan in Glasgow maar dat gaan we maar in Utrecht doen. Het is een hele belevenis, moet ik zeggen.

Nu lig ik in een heerlijk B&B-bedje (Waters Edge) aan het Loch Lonond. Net boven Glasgow. Vroeg wakker. 

Geen opmerkingen: