vrijdag 11 februari 2022

Dieetgoeroe

Zus1 en ik lopen over de Hilversumse heide, de Zuiderheide die ten oosten van Hilversum ligt maar ten zuiden van Laren, vandaar de naam Zuiderheide. We doen vanaf het Geomuseum de rode wandeling,  7 km. Volle zon. Zij wil ook koolhydraatarm eten gaan proberen, vertelt ze, en hoopt van mij tips hoe/waar te beginnen. 

Nou daar heb ik ervaring mee. ‘s Morgens heb ik een eenvoudig regime: of een bakje kwark met noten/zaden/pitten en een stuk fruit, of een gebakken ei met tomaatjes. ‘s Middags doe ik kipfilet of vis of mozzarella met groentetjes, allemaal een beetje snel, en ‘s avonds een móói gerecht.

Jij bent mijn dieetgoeroe met je recepten op je blog, zegt ze.

En ik heb er weer een. Vandaag maak ik ‘hete kip met bloemkoolrijst’, een echte vrijdagavondhap. De ‘hete saus’ bestaat uit suikervrije ketchup, sojasaus, pindakaas en sambal. Een volgende keer mag de saus wat meer verdund en wat scherper. Ik was te voorzichtig. (Ik heb hele scherpe sambal van de toko om de hoek.) Behalve komkommersla doe ik er ook nog sperziebonen naast. 

Wandeling:

Geen opmerkingen: