zaterdag 19 februari 2022

Eunice

Ik kan het niet laten en ga op ongeveer het hoogtepunt van de storm toch even sfeer proeven bij de Haarrijnse Plas. Het is wel geen IJmuiden, maar wel een plek waar de wind vrij spel heeft. Ik heb geen radio geluisterd, en vind het allemaal een beetje tegenvallen bij ons op Zuilen.

Daar bij de plas is het heftig. Er lopen wat huisvaders met honden de wind te trotseren, en soms een gezin met kleine kinderen. Die kinderen zijn echt te licht, volgens mij kunnen die zo opgetild worden door de wind. Witte koppen en een gordijn van water. Prachtig. Maar wel gevaarlijk. Ik doe een kopje thee op het terras van de strandtent om het ietsje veiliger te genieten. Op de radio hoor ik de rampen.

Onderweg een paar omgewaaide bomen op een parkeerplaats. 

Pas als ik thuis rampenplaatjes ga kijken (vooral de plaatjes van de omgevallen bomen langs de Amsterdamse grachten doen pijn aan de ogen) heb ik door dat ik misschien toch beter thuis had kunnen blijven. Er zijn er die zo’n boom op hun auto kregen. Dat is zo gebeurd. Maar ik had het niet willen missen.

Geen opmerkingen: