woensdag 23 februari 2022

Boom op het huisje?

Natuurlijk denk ik af en toe wel aan het volkstuinhuisje, maar met dat nare weer van de afgelopen week heb ik geen enkele aandrang om er naar toe te gaan. Al dat hemelwater en die zompige grond… Laat dat eerst maar even zakken. En hoge bomen staan er bij mijn weten ook niet. Verdringing heet dat, geloof ik.

Vandaag sta ik op de stoep bij de consulente voor mijn kwartiertje nazorg en wegen, als ik een paar foto’s in mijn Whatsapp ontwaar. Mede-tuinierder Joost heeft ze gestuurd. 

Ik kan de foto’s niet goed lezen. Is er een ramp gebeurd? Of net niet? ‘We hebben vanmorgen met de bikkelgroep een boom van jullie buren weggehaald, die was omgewaaid en lag op jullie huisje’, schrijft hij. Huh?? Ter verduidelijking voegt hij toe: ‘De schuingevallen boom is in stukken gezaagd en afgevoerd. Jullie huisje is niet beschadigd. Jullie kunnen gerust zijn.’

Geen opmerkingen: