vrijdag 18 februari 2022

Nog meer storm

Op de app van de Buurt Taxi wordt gedelibereerd over de naderende nieuwe storm Eunice. Ik heb vanmiddag dienst. De andere chauffeur van dienst zegt donderdagmiddag al af, die ziet het niet zitten. De directie wil in eerste instantie doorrijden, als service aan de mensen. Op vrijdagmiddag gaan ze vaak boodschappen halen op het grootwinkelcentrum. Ik zeg stoer dat ik wel blijf rijden, maar hoe langer ik erover nadenk hoe riskanter het me lijkt. Die oude tere wiebelige mensen met rollator en dan die enorme rukwinden. De afstand van hun voordeur naar de auto is vaak al een heel traject. Ik zie het allemaal al voor mijn geestesoog een rollator die wind vangt, de achterklep van de auto die dicht slaat… De treinen gaan ook stoppen vanaf 14u. Nederland moet binnen blijven. Vanochtend zegt de directie de ritten toch maar af.

Geen opmerkingen: