zaterdag 28 oktober 2023

Haverdrank

Van de week was ik bij Arjen Lubach erg geamuseerd door zijn item over ‘havermelk’. Aanleiding is dat de verbruikers belasting op dit drankje per 2024 196% gaat stijgen, terwijl het werkelijk niets met frisdrank te maken heeft. Ook niet met melk trouwens. De Partij voor de Dieren heeft er Kamervragen over gesteld. Melk en chocolademelk zijn vrijgesteld van deze belasting.

Haver melk staat model voor jonge hoogopgeleide ecologische randstedelingen, waar veel mensen (en dan gewone mensen en op tv gewone BN-ers) hartstochtelijk op afgeven. Ze kótsen erop. Ik heb het bij mijn weten nog nooit gedronken, ooit wel heb ik amandelmelk geprobeerd,  maar dat vond ik niet lekker. Maar goed, zo leerde ik uit dat item, je kan het dus heel goed zelf maken. Een deel havermout en drie delen water. In de blender en dan door een fijne zeef. Dus ik dat meteen proberen, want stel je voor dat ik het lekker vind.

Geen opmerkingen: