zaterdag 14 oktober 2023

Za’atar

Ik heb een nieuw kruidenmengsel toegevoegd aan mijn verzameling kruidenpotjes: za’atar. Toevallig heb ik twee recepten waar dat in voorkomt. Ik heb een soep uitgekozen met linzen, wortel, bleekselderij en sinaasappelsap voor een klein etentje zondagavond op de tuin met twee of drie tuinbuurvrouwen. En dus zit daar za’atar in. Het schijnt heel populair te zijn bij hippe koks, maar ik moet het nog leren kennen.

Vandaag maak ik thuis een traybake met pompoen, rode ui, kip en halloumi, én dus za’atar. Het is een Marokkaans mengsel van groene kruiden (wilde oregano, basilicum, majoraan, geroosterd sesamzaad en sumak-besjes). In een blikje van Jonnie Boer is het heel duur, maar toevallig is een gewoon Verstegen-potje deze week in de Bonus bij AH.

Het gerecht staat al even in de oven als om 18.15u de twee Marokkaanse mannen de nieuwe wasmachine komen brengen (en de oude meenemen). Ze snuiven gretig de geuren op.

- Traybake met kip en pompoen:
- Linzensoep:


Geen opmerkingen: