donderdag 9 mei 2013

Administreren

Wel meer mensen hebben dat, geloof ik, dat ze hun administratie niet altijd even goed bijhouden. Ik probeer het wel, zit vol goede voornemens en methoden. Alle adminstratieve brieven en betekenisvolle facturen komen op een stapel, zodat ze niet kwijtraken, en die stapel moet regelmatig behandeld en dan in de bijbehorende ordner. De ordners worden eens per jaar opgeschoond.

Maar de stapel is weer behoorlijk hoog. Hemelvaartsdag lijkt me enorm geschikt om dit taakje aan te pakken. In de ochtend doen we de aardse zaken ('beurd is beurd') en dan vanmiddag de hemelse.

Een mooie brief in de stapel is een snelheidsovertreding bij het Duitse dorp Crivitz (deelstaat Mecklenburg Vorpommern). Op weg naar Zus4. Ik wéét dat ze daar flitsen, en ik rem altijd enorm af, maar toch slaag ik er elk jaar weer in een bon te krijgen. Hun bonnen met foto zijn geweldig. Ik betaal ze niet.

Geen opmerkingen: