zondag 12 mei 2013

Groepsstilte

Sinds ik op 11 januari jl. op het Museumplein een groepsmeditatie met honderden mensen meemaakte ben ik geïntrigeerd geraakt door de beweging Stadsverlichting. In inmiddels ruim 600 huiskamers komen elke tweede zondagavond van de maand mensen bijeen om te mediteren. In kleine of iets grotere groepen. Mensen stellen hun huiskamer open voor vreemden die stil binnenkomen en stil weer vertrekken. ik vind dat mooi. Daar op het Museumplein was de kracht van zoveel stille mensen bijeen echt voelbaar. 

Op de site van Stadsverlichting zoek ik een adres in Utrecht. In Utrecht zijn er zo'n zestien adressen, tegen 51 in Amsterdam. Ik kies een cursusruimte voor mindfullnesstrainingen uit aan  de Singelsteeg. Het is een  lichte vriendelijke ruimte achterin een steeg. De gastvrouw meegerekend zijn we met ons zessen.  

ik zou wel willen weten hoeveel mensen er op dit moment meedoen in heel Nederland.


Geen opmerkingen: