donderdag 23 mei 2013

Dreigroschenoper

Als slot van de cursus Zing & Beleef Weill woon ik de uitvoering van de  Dreigroschenoper in het Concertgebouw bij. Het is heel erg, maar ik ben intens moe en heb helemaal geen zin. Het kaartje voor deze uitvoering kostte € 52.50 en hoort bij de cursus. Zit ik daat helemaal alleen in die zaal, zeur ik tobberig.

Tot mijn onuitsprekelijke vreugde hebben Hani501 en ik plaatsen naast elkaar. Waarschijnlijk hebben we ons indertijd zo'n 5minuten  na elkaar voor de cursus opgegeven. Het concert is prachtig. Wij zitten Rang 1, Rij 3. Uitzicht op het orkest. De zangers zingen daar áchter.  Die zien we nauwelijks. We hebben uitzicht op de achterkant van de piano en het harmonium.

Je hebt de neiging daar boos over te worden: die € 52,50 entree in combinatie met niets zien. Maar zo'n boosheid - terecht - verpest je humeur. De dame aan de andere kant naast me onthult: 'Ik heb al snel besloten te genieten en niet kwaad te zijn.' Wijs is dat.

Geen opmerkingen: