woensdag 29 mei 2013

Van der Heijden

Omdat het nu ineens weer druilt en regent ga ik maar in bed  'Uitzending Gemist' kijken. Er is tenslotte genoeg gemist. Altijd mist ik alles. En ik beleef al zo veel. Hoe doen anderen dat? Ik kijk het programma met A.F.Th. van der Heijden in College Tour van afgelopen vrijdag. Ik heb zijn roman Tonio bij verschijnen als een van de eersten gelezen en mooi gevonden, nog ver voor hij alle prijzen won. Dat werk 't bij mij altijd enorm tegen.

Ik vind College Tour een mooie formule, met de jonge studenten die vragen stellen. Behalve dan die uitzending met Willem Holleder. Studenten die vragen stellen klinken toch anders dan wanneer een journalist een vraag stelt. De journalist moet altijd vooral een mooie quote scoren. Ik heb de illusie dat de student nog puurder wil wéten.

Geen opmerkingen: