maandag 6 mei 2013

Gelijkmoedig in voor- en tegenspoed

'Gij hebt het recht te werken, maar slechts omwille van het werk. Gij hebt geen recht op de vruchten van het werk. De zucht naar de vruchten van het werk moet nooit uw motief tot werken zijn. (...) Wees gelijkmoedig in voor- en tegenspoed; het is deze gelijkmoedigheid die wordt nagestreefd door yoga.' Deze tekst (soetra) spreekt schrijver TW uit als hij de Belangrijkste Literatuur Prijs in ontvangst neemt.

Ik moet er wel om lachen. Werken, slechts omwille van het werk. En dan gelijkmoedig ook nog! Ik heb de taak op mij genomen om het bericht even na de bekendmaking op de site te zetten. Dat is dan om 22.30 als je al in je bedje moet liggen. Ik weet de uitslag al een kwartier en heb die tijd om van het persbericht (Onder Embargo!!!) een nieuwsbericht te maken en op onze site te zetten. Wie kan het wat schelen of je dat om 22.25 doet of om 22.35u, maar dat is beroepsdeformatie. Anyhow, om ca 22.05 staat het bericht  gedurende één seconde online. Wat een hartverzakking, want er gaan bij ons bij plaatsing van een bericht automatisch tweets uit.

Terwijl ik het bericht van schrik delete en opnieuw moet schrijven checkt Vinnie Twitter. Er is geen tweet uitgegaan, meldt hij. Goddank. er zou toch een volkswoede over mij heen komen! Na een tijdje is het hart weer gekalmeerd. Waar winden we ons toch over over op. Er zijn belangrijker zaken aan de hand, zoals Onze Poedermelk die illegaal naar China gaat! Dat is ondertussen het volgende onderwerp bij het Journaal.

Geen opmerkingen: