donderdag 27 juni 2013

Chutney

Ik heb voor mijn gevoel al weken niet speciaal gekookt, dus app ik naar Hemk: 'Kom je bij mij eten in plaats van uít eten?' Hemk is een oud-collega (v) met wie de werkrelatie altijd is blijven bestaan. Nu gaan we gaan een afscheidsetentje doen omdat onze werkrelatie helemaal stopt. 

We delen negatieve ervaringen met een personage, die we met niemand zó kunnen delen als met elkaar. We kunnen er niet over ophouden en krijgen er vuurrode koppen van.

Hemk is vegetariër, dus dat geeft enige uitdagingen. Ik vind op internet een leuke ovenschotel, op basis van knolsederij en vegetarisch gehakt naast de rijst en mangochutney. Ik besluit de mangochutney zelf te maken. Lékker! Boeiende combinatie van ui, knoflook en fruit, van zoet, zuur en zout.  Het is te laat om erover uit te wijden, maar zéér aanbevelenswaardig. 

Geen opmerkingen: