woensdag 12 juni 2013

Wie is de schilder?

Mooi schilderij in het Stedelijk, zelfportret van de schilder, over eetlust zo niet vraatzucht. De schilder dezes leed daar ernstig aan, lees ik in het begeleidend schrijven naast het schilderij, en hij bracht dientengevolge veel tijd door in bed. Knap als je van je zwakte zo'n treffend en geestig beeld kunt maken. 

Nu ben ik vergeten zijn naam te noteren. Ik stuur een mailtje naar info@stedelijk.nl, maar als ik eerlijk ben verwacht ik geen antwoord. Wie helpt mij?

PS. Elz (zie reactie), dank voor je reactie. Je hebt het helemaal goed. Én: het Stedelijk heeft geantwoord: 'Dat is Philip Guston, ook een van mijn persoonlijke favorieten. Meer weten over dit schilderij? Bezoek de bibliotheek van het Stedelijk open di t/m zat van 12-17'. Afzender Michiel Nijhoff. Dat is mooi.

Geen opmerkingen: