donderdag 3 november 2016

Allerzielen

Gisteren ben ik Allerzielen vergeten. Spijtig. Toen ik er aan dacht om kwart voor acht waren alle mooie treurige concerten in dat kader al bijna begonnen. Vorig jaar was Allerzielen nog een betekenisvolle inburgeringsavond voor mij, bij begraafplaats St Barbara, samen met Peeq. We hadden toen allebei geen eigen geliefde op deze begraafplaats liggen, onze beider Mutti's lagen te ver weg om naar hun respectievelijke graf af te reizen. Wel hadden we op deze begraafplaats uitvaarten meegemaakt, van geliefden van vrienden. Van Lambert maakte ik dit jaar hier zijn Byzantijnse afscheidsritueel mee.

St Barbara is de mooiste begraafplaats van Utrecht. Dat zeg ik nu wel, maar ik ken geen andere begraafplaats hier, bedenk ik nu. 

De mondhygiëniste zit er om de hoek. Daar heb ik nu een afspraak. Dus dan toch nog maar even bij St Barbara langs.

Geen opmerkingen: