zaterdag 12 november 2016

Familienmilchviehbetrieb

We doen een excursie naar het nieuwe onderdeel van het Milchviehbetrieb in Reimershagen. Lopend langs een lange laan. Het is zo heerlijk hier weer te zijn. Het is hier zo aards: het grote huis, het grote lege buiten, de melkveebedrijven met melkkoeien, jongvee, kalfjes, het kantoor, de werkplaats, de voeropslag, de tractoren, de dieselopslag. Wat kan ik laten zien. Als we weer terug zijn laat ik Neef Kwak mijn foto's zien. Die eerste, die is echt Oost-Duitsland, beoordeelt hij.

Zwager4 laat me een sfeerimpressie lezen in de Frankfurter Algemeine van een journaliste die hier drie dagen neergestreken was in een hotel en met niets en niemand contact kreeg. 'Fünfzig Tinten Grau' heet het artikel. Deprimerend. Ik vermoed dat de journaliste niet in staat was contact te leggen en dat je dan zo'n wezenloos stuk krijgt.

Geen opmerkingen: