woensdag 9 november 2016

Hillary

Nu wil ik wel weer de hele avond aan de tv gekluisterd zitten. Het begon om 12 uur vannacht, om drie uur stortte ik om, om zes uur kwam Bobby melden dat Donald Trump waarschijnlijk gewonnen had, en om zeven uur stond ik weer naast mijn bed om naar het werk te gaan. 

Ik functioneer niet erg goed op vier uur slaap.

Het is een rare dag. Iedereen is van slag. Maar wat moet je zeggen? Het enige wat je kan doen is tv kijken en hopen dat de talking heads iets zeggen dat uitzicht en troost biedt.

Waar zou Hillary zijn? Dat antwoord komt pas om 17.23 uur. Waar ze de afgelopen weken uitblonk in blijheid en lentekleuren hadden ze nu allemaal aangepaste zwart met paarse rouwpakjes aan. Helemaal stijlvol georkestreerd. Hoe iedereen er van uit wad gegaan dat ze zou winnen (en ze had ook net wel de meeste stemmen) was blijkbaar verliezen ook echt wel een scenario. Ik heb echt met haar te doen.

Geen opmerkingen: