woensdag 2 november 2016

Treintje

Helemáál ideaal is het niet met de trein. Hoe graag ik dat ook wil. Ik zet tegenwoordig in op de sprinter van 08.07u vanaf Zuilen. Dan moet ik uiterlijk 07.55 de deur uit. In de spits gaat er 4x per uur een trein. Maar al te vaak komt ie doodweg niet. En wat dan erg is: je weet niet waarom. Er zijn geen informatieborden. Wel is er af en toe een ingeblikte informatie-stem, maar die geeft alleen algemeenheden: zoals: 'De trein rijdt vandaag niet, zoekt u een bus naar Utrecht CS.' En doorgaans passeert er dan net een intercity het station, of een brandweerauto, zodat je net niets hoort. Slapstick.

Vandaag rijdt de trein slechts naar Utrecht CS. Daar hoor ik dat er een kapotte bovenleiding is tussen Utrcht en Bunnik. En dat ze niet weten hoe lang het duurt. Dus moeten alle mensen in bus 41 naar Wijk bij Duurstede. Dat past niet. Mensen wilt u nog een stukje doorlopen naar achteren? Dan kunnen er nog wat mensen bij. Drie keer vraagt de chauffeur dat. Wel leer ik hiervan dat het nieuwe NS-station Utrecht Leidsevaart (waarvan je denkt: wie moet hier nu wezen?) naast een ROC ligt. 

Nu heb ik de keuze: uitstappen in Bunnik-dorp en via het station omlopen om mijn fiets daar te halen, of uitstappen bij ons bedrijventerrein en vanmiddag helemaal naar het station lopen. Geloof ik dat ProRail de bovenleiding in één dag fikst?

Geen opmerkingen: