zaterdag 7 oktober 2017

E10

De was, die moet ook steeds weer gebeuren. Ik doe twee à drie keer per week een was. Je gaat ervan uit dat je wasmachine het doet. Toch? Maar vandaag doet-ie het niet en verschijnt er een code E10 in de display. Eerst negeer ik die, doe ik de machine aan en uit, want bij telefoons en computers wil dat wel eens helpen, maar hier helpt dat dus niet. 

Ik heb in een kastje een hele hoge stapel gebruiksaanwijzigingen, maar die van de wasmachine zit er niet in. Hm. Wat nu? Wachten tot Bobby thuis komt? Maar dat wordt laat. Het moment om zelf de apparatenstress wert aan te gaan. Vroeger, toen Bobby er nog niet was, loste je het ook zelf op, Lucie Theodora! spreek ik mezelf streng toe.

Gewoon 'AEG, lavamat, storing E10' in Google intikken en daar komen de suggesties. Code E10 gaat over de watertoevoer. Is de kraan wel open? Wat een vraag, nooit draai ik die kraan dicht. Maar toch maar even checken. En inderdaad, de kraan is dicht. O ja, de onderhoudsmonteur van de verwarmingsketel is van de week langs geweest. Kraan open gedraaid, E10 weer weg. Best een beetje trots op niets.

Geen opmerkingen: