zondag 22 oktober 2017

De Grootfamilie

Er is geen plan. Het weekend strekt zich leeg voor mij uit. Will en Reekske zijn jarig maar die zijn ver weg en vieren geen verjaardag. In elk geval niet met mij. Raar: zoveel jaren voelde ik me verscheurd: naar wiens verjaardag zou ik dit jaar gaan? 

Ik lig in bed te lezen. Dan komt er ineens een appje van Zus4 uit MeckPom dat ze in de buurt zijn en of ze even op de koffie zulllen komen. We halen appelrondo's voor bij de koffie en nemen het leven (en dat van hun kinderen) door. Zo studeert neef Kwek uit Berlijn ineens een semester in Amsterdam. We behandelen ook nog wat extra neven en nichten. Hoe is het met Nichtje M.? vraagt Zwager 4, want zij heeft wegens grote onverkwikkelijkheden op de zaak ontslag genomen. En dan rijden ze weer door naar Brabant waar een zwager van hen zijn 65e verjaardag viert. 

Ja denk ik, hoe is het met Nichtje M? Laat ik even bij haar op de thee gaan. En zo zit ik ineens op IJburg. Temidden van kleine jongetjes en hun speelgoed. Het is maar een half uurtje rijden. En dan moet ik ‘s avonds ineens wat langsbrengen bij Zus3 in Maarssen. Zo heb je een lege dag en zo is die gevuld met de grootfamilie. Ieder met al zijn/haar kwesties. Het zijn er best veel op het moment.

Geen opmerkingen: