maandag 15 april 2019

Bibliotheekstress

Naweeën van het avontuur rond wijlen Schoonmama  en de Grote Letterbibliotheek. Behalve ik te Utrecht Zuilen haalde ook mijn Schoonzusje te Leusden Grote Letterboeken in de bibliotheek, zij te Leusden. Na Schoonmama's verscheiden heb ik alle boeken onmiddellijk teruggebracht en was dat hoofdstuk voorbij en over, dacht ik. 

Maar op wondere wijze krijgt zij te Leusden nu van haar Bibliotheek Eemland boetes over geleende Grote Letterboeken uit Utrecht Zuilen. Huh? We begrijpen er niets van. Ze hoopt de bron van dit vraagstuk bij mij te kunnen leggen, zodat ik het ga oplossen. 

Ik kan wel in haar bibliotheekgegevens kijken. Dat helpt niet. Het is jouw bibliotheekkaartje en jouw boete, zeg ik. Je moet er maar naar toe om het te vragen, zeg ik. Maar omdat ze momenúteel meer in Istanbul woont dan in Leusden is dat ook geen eenvoudige opgave. 

Geen opmerkingen: