zaterdag 27 april 2019

Kwekerij

Op deze Koningsdag waar ik niets mee te maken wil hebben ga ik maar wat moestuinieren. De groene kooltjes en de bietjes hebben op het kweekplankje aan de schutting in twee weken tijd zoveel omvang gekregen dat ik ze nu maat in de volle kleigrond ga proberen. Nu het zoveel regent is de kleigrond gelukkig weer wat zachter. En natuurlijk onkruid wieden. 

Ik schat in dat er deze zaterdag geen moestuinplantjesmarkt is op het Janskerkhof en vind een kwekerij in Harmelen, genaamd ‘Kwekerij Harmelen’ waar ze ook losse plantjes verkopen. Volstrekt oncommercieel en niet van deze tijd. Ze zijn alleen op vrijdag en zaterdag open. En vandaag ook. Ik scoor er twee bloemkoolplantjes, acht prille preitjes, een courgette-en een paprikaplant. Van de in de volle grond gezaaide rijtjes komt tot nu toe alleen de radijs op. 

Heel heel heel bevredigend voor een Koningsdag. 

Geen opmerkingen: