dinsdag 2 april 2019

Sport

Nieuw in mijn leven: de sporttas. Zojuist besteld. Ik heb nog nooit een sporttas gehad. Bobby heeft wel een sporttas die ik mag gebruiken, maar die is gescheurd. Dat vind ik niet netjes. Ik wil een nétte sporttas. Ik heb ook een net sport-shirt. En nette indoor schoenen. Inmiddels ben ik al vier keer bij de Gymfit geweest en ik ben nog steeds enthousiast. Vanavond deden we Steps. Ik moet wel lachen om het verschil in niveau tussen de 50-plussers en de 80-plussers. De 50-plussers zijn haast elfjes, zo licht en lenig en soepel, maar mijn respect voor de 80-plussers groeit met de week. De oefeningen zijn voor hen echt moeilijk. En ze doen het mooi wel, hoewel vaak slechts de helft.

Verder ben ik helemaal verrukt van de juf die al ver in de zeventig is en met zoveel inzet de dames in beweging krijgt. Ik heb een filmpje over haar gevonden, waarin ze 68 jaar is en al 50 jaar gymjuf. Ofzo. Vooral de fragmenten waarin ze kleine meisjes leert gymnastieken vind ik zo ontroerend. En dat doet ze dus ook met 80-plussers. De vereniging bestaat al 85 jaar. 

Ons klasje heeft ook een app-groep. Daar ben ik vanavond aan toegevoegd. Die appgroep heet ‘Kanjers’. 

Geen opmerkingen: